))<>((

nu är det över. jag fick antagligen till ett fint ig på matteprovet i morse men det är över och man kan börja leva utan pressen igen. nu fokuserar jag på konserten på tisdag som är mycket större än jag kan tänka mig. kommer typ 800 pers har jag hört. palla stå och spela xylofon för alla dem! men det ska bli kul. jättekul faktiskt.

för övrigt luktar allt vörtbröd denna period för jag jobbar på bargeriet med att packa och sälja. lukten kryper sig in i kläderna och huden så man blir inte av med den. himla äckligt. men värt, man tjänar ju pengar.

dagens konversation:
det var en gammal klasskompis från mellanstadiet som jag inte pratat med på något år. hans första fråga:

- du gick nån sån där linje som man inte får jobb efter att ha gått va?

- eeeh, nja. jag går ju estet.

- aa, precis.

blir så irriterad. jag kommer ju inte automatiskt bli en höginkomsttagare som sitter vid skrivbord och gör nyttiga saker för världens tekniska utveckling men betyder det att jag inte kommer få något jobb? jag kommer säkerligen sitta där med en kommunal anställning när jag är klar och jag kommer inte ha råd att bo i största huset men det offrar jag gärna för att få tre år utbildning i musik vilket kommer berika mitt liv betydligt mer än hans meriter och pengar. eller så blir jag stjärna och rik.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0