Keeping an eye on the world going by my window

jag gick in på biblioteket idag för att låna en bok. jag planerade nämligen att sluta sova på bussen och läsa istället. jag tänkte att det kanske kunde föra med sig både bättre sömn på natten och ge mig en massa bra kunskap. jag lånade en bok av karin boye, minns inte vad den hette, för att lära känna den där boye lite mer. jag brukade ju sätta mig och ta en kopp kaffe och en bulle bredvid hennes staty när jag var yngre och filosofera lite med henne. jag har saknat henne lite sen jag slutade göra det, därför tänkte jag ta en reunion genom att läsa en bok. jag satte mig dock på bussen och hann inte slå upp boken förrän jag sov. jag har därför tänkt om och planerar att börja sova på natten först och sedan ta tag i det där med böckerna. jag längtar till den dag då jag lyckas för egentligen tycker jag ju om att läsa.

dagens blir: egentligen micachu - golden phone igen för jag fick sån himla feeling på trummorna idag på ensemblen, men den är redan tagen om jag inte minns fel så idag blir det beatles - i'm only sleeping

Please don't wake me, no
don't shake me
Leave me where I am
I'm only sleeping

Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazy
Running everywhere at such a speed
Till they find, there's no need

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0