feeling good

helgen var bra. jag sitter här i mörkret och väntar, för en gångs skull, inte på bättre tider. inte så mycket i varje fall. just nu är det ganska lagom. jag har det bra, såpass bra att jag inte är ledsen, och jag har det inte så där jättebra så att man bara väntar på att allt ska bli dåligt igen. jag har det precis lagom bra. sådär så man bara går på och vet att man inte kommer krossas om det kommer något hårt mot ens skalle. dålig metafor men det är precis vad jag menar.

idag gick vi på kunskapsmässan och de drog i oss överallt. vad ska man bli när man blir stor? det är helt vansinnigt att man ska välja det nu, eller kanske om två år, eller om sex år, eller aldrig. man kanske borde  köra på taktiken att landa där man landar, satsa på att ödet tar en någonstans. men om jag inte skulle lita på ödet så ser min framtidsplan ut som följer: ta studenten, spendera ett år på folkhögskola på tjörn eller i lappland, spendera ett år i random land, typ berlin, sen börja det seriösa och läsa till socinom i lund, sen flytta till malmö eller göteborg och bli sexolog. sen ha barn och villa eller något liknande, lägenhet och katt kanske, och bosätta mig i göteborg nära mina syskon. alternativt flytta till japan och börja om och bara komma hem till sverige över jul för att kramas lite. jag har inte bestämt mig. inte alls. jag kanske dör imorgon ju.

ikväll var mayanight, hon är najs.

dagens låt: my brightest diamond - feeling good (och har ni missat skivan dark was the night så måste ni kolla den innan ni dör. jag har levt på den i ett halvår eller nåt nu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0