triangle walks

jag har tröttnat på sömnbrist så idag utövade jag bearbetning i form av prat. genom att berätta drömmarna jag har för folk och ironisera dem och krympa ihop dem till skämt kanske de blir mindre påträngande. man kan ju testa. jag är dålig på att berätta saker utan att använda händerna och ögonbrynen så jag skippar storysarna, de är inge viktiga. det är avslutet med fallet och avgrunden och oändligheten som innebär skräck.

ALLT handlar om att falla. det är djupa avgrunder som jag bara faller ner från. Sigmund Freud var ju rätt konstig men han sade såhär:

FALLA: Om du drömmer att du faller så kommer du för en tid framöver att möta svårigheter och problem. Kämpa dig igenom dem och du kommer att bli starkare än förut. eller.....

FALL: Du drömmer att du faller. Enligt Freud är detta en vanlig dröm med ångestkaraktär och kan tydas som att drömmaren är rädd att begå ett moraliskt felsteg, förlora sitt arbete eller sitt goda anseende. det kan också tolkas som att du förlorar greppet om en situation i ditt liv.

AVGRUND: befinner du dig nära kanten till en djup avgrund ska du ta det som en varning. Faller du ner så vänta dig problem eller oro inför saker. Lyckas du klättra upp, så kommer din situation att lösa sig.

jag vet inte, jag har aldrig gillat Freud. nu ogillar jag honom än mer och så kommer jag sova ännu mindre för nu måste jag ju grubbla på vad sjutton det är som ska vara så jobbigt och gå så fel. fan.


god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0