now's the only time i know

idag är jag ledig. alla fredagar är jag ledig. det är helt fenomenalt underbart. fast idag hade jag tandläkartid och självklart ett hål så stämningen drogs ner lite. jag sköter mina tänder jättebra med skölj och tråd och borste men det blir alltid hål ändå, sämst. nu sitter jag och äter macka också, i ren protest. egentligen ska man inte käka på några timmar för att bananlacket ska verka på nå sätt, men jag förstår inte varför de håller på med det där vidriga banalacket som alla hatar, kan det inte smaka mint istället? det är därför jag äter macka nu, men tro inte att jag tänker borsta tänderna ikväll för det, det är ju enda belöningen man får när man varit hos tandläkeren nuförtiden när man inte får välja en liten platsring eller klistermärken eller annat fint.

sen strosade jag runt i stenungsund en stund för att känna dofterna och så. jag avslutade med en bra stund på mitt gamla bibliotek. jag hittar fortfarande lika bra där som i mitt eget hus, det känns  tryggt. jag fixade så de köper in udda för den vill jag läsa och känns finare att låna böcker i stenungsund än på stadsbibblan. sen lånade jag några ungdomsböcker med färgglada omslag för att få känna känslan igen. vuxenböcker blir så himla pretto i längden. nu ska jag alltså lägga mig och läsa om tonårsproblem för att fördriva tid och slippa plugga kuk-matte-c.

igår var en så himla bra dag. inget speciellt typ, bara jävligt bra. eller, björn var hemma och det är ju väldigt trevligt, sen klippte han mitt hår också så nu ser jag lite ballare ut igen tror jag. det är bara det att sånna där bra dagar är sådan vardagslyx.

pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0