touching from a distance, further all the time

att skriva CV känns ju sådär. man går in på cv-guiden och kommer in på fliken "aktiva verb". där radar de upp verben som får dig att verka bra att ha på en arbetsplats. jag hatar jobbcoachmodet. administrerade aktiverade analyserade anförtroende anslöt anställde använde arbetade noggrannt arrangerade assisterade avgjorde avskedade. det är orden jag har att välja på på a. jag känner mig inte hemma i något av dem. arbetslivet är till och med mer plastigt än skolan. tröttsamt. men jag är i varje fall en ansvarstagande, glad och kreativ människa som kan spela både gitarr och piano. jag känner hur jätteleendet klistras på bakom de där orden och så hoppas vi att en arbetsgivare charmas.

och som uppladdning för denna uppgift tittade jag på joy division-dokumentären som gick på tv i veckan och den har en motsatt effekt på mig. jag känner mig varken ansvarsfull eller positivt inställd till någonting. kreativ känner jag mig dock. ska nog gå och vara kreativ lite. eller öva kanske. ÖVA. jag har inte övat på alla de här tre åren i gymnasiet när alla kompisar övat som tokar under vissa perioder. nu ska jag lära. mig. lovet ska bli vändningen. jag måste ändå ha något att komma med när jag söker till folkisarna. ÖVA. inte kreativt.

joy division - transmission

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0