lady lights a cigarette, puffs away, no regrets

så sitter man här, på natten, vid ett köksbord, med en uppdrucken mugg te och en halvuppäten makrill-i-tomatsås-burk och har lite huvudvärk. man borde vara glad för man blev faktiskt inte våldtagen när man gick hem från bussen och fick pulsa i snö för att komma fram och mannen i bilen stannar och erbjuder skjuts och man faktiskt står emot frestelsen och säger nej. vem vet, hade jag varit lite argare på snön hade jag kanske varit död nu, eller bara jävligt ledsen. så jag är glad nu, att jag inte är ledsen.

fast egentligen är jag inte glad för jag spenderade hela kvällen på filmfestivalen och såg helt stört tunga filmer. de var fina och bra och intressanta, men glad blev man ju inte. först danska brotherhood om två bögar i ett nynazistgäng, det hör man ju direkt att det är lite hårda bud. sen scouting book for boys om en kille som ballar ur och en tjej som får honom att balla ur och allt bara ballar ur totalt.

nu ska jag spela piano för vi har fått en spelning på torsdag och vi ska tjäna pengar på den. känns alltid fett bra att tjäna pengar på att spela.

god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0