mazeltov

dagarna spenderas i ett rum fyllt av trötta lättirriterade artonåringar som förväntas skådespela. det är kul ibland, ibland inte. eftersom man bara blivit tilldelad en plats i kören och därmed är biroll blir det dessutom nästan bara en massa tid att sitta och titta på omtagningar av andras scener. man hinner i varje fall läsa bok. på tal om det läser jag jack nu. läs den.

nätterna spenderas i jennys lägenhet som för stunden är ett kollektiv. jag, sara och felle har blivit bra på att laga mat ihop på de här två dagarna och så har vi blivit bra på att hänga vid tv:n och spela pictionary och diskutera moraliska frågor från konversationskort (jenny du kan vara lugn. vi har det lugnt i din lägenhet. bli inte rädd av ordvalet kollektiv). idag har vi dessutom slipat våra skills på det där med pralinätande. jag hittade ett körkort innan vi gick till skolan, jag tänkte gå till polisen med det men så hittade jag inte någon polisstation så jag tillkallade extrastyrkan mamma som eniroade och hittade en tjej som matchade. tjejen blev överlycklig när jag ringde och mötte mig med en jätteask praliner för hon skulle till sydafrika imorgon och behövde sitt körkort. ibland har man flyt.

puss hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0