Horisonten är nån annans konstruktion

pappa sitter bredvid mig och tittar på tractorpulling och peter apelgren som berättar bockarna bruse. det är hans vanliga youtube-rutiner och det är ju ganska mysigt faktiskt.

dagen har varit hård. igår åkte jag in till stan och åt frukost med helena och sen gick hela dagen och hela natten och plötsligt hade halva lördagen gått också innan jag var hemma. efter saras studentmottagning med sista studentmottagningsgratisfyllan för i år tog anna b med mig till någon jävligt avlägsen del av kungsbacka för där hade grahn fest. ganska mycket av en dimma, och känslan förstärktes starkt av rökmaskinen som han hade hyrt och som alla skjöt ut rök ifrån hela tiden. så sprang man då runt där, som vanligt, och dansade, pratade, skrattade, kissade och drack och klockan gick. pö om pö föll folk ihop och somnade på olika mattor och jag valde en matta där jag trivdes bra. så kom en hysterisk siri och pratade om något viktigt och jag var jättedålig på att vara bra kompis för jag hörde ingenting. sen kom anna, en timma efter att jag somnat och sa att vi skulle gå. så gick vi där, med smink överallt och en fylla som ännu inte övergått i bakfylla, genom det avlägsna området klockan 8 på morgonen när alla andra sov. sedan var dagen förstörd. kom hem och sov bort en stund av tiden, sen satt jag och var mos i huvudet för att sedan ta en dusch och åka till hagabion med jenny och se en konstig film. jag hatar att vara vaken under den stund då fylla går över till bakfylla. den är liksom inte behaglig alls.

och jag tycker det är tråkigt att bryta goda vanor så jag sov just en timma på vårt golv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0