patti

jag har städat mitt rum. jag har verkligen städat det på riktigt den här gången. mamma tycker inte bara att det är bra, hon kommer in i rummet och säger att det är en stor glädje. det är kul att kunna göra henne glad.

jag städade nog för att slippa plugga, liksom jag gör det mesta för att slippa plugga. nu sitter jag och tittar på en patti smith-dokumentär som jag sett förr till exempel. förra gången somnade jag dock för den är väldigt långsam och snygg och klockan  var typ asmycket om jag minns rätt. parallellt med detta kombinerar jag kläder från min garderob som jag inte brukar kombinera och så ser jag om det blir nå bra. ibland blir det det och då posear jag lite framför spegeln för det tycker jag är kul.

patti smith är som jag förresten. hon vill ta på tavlor när hon går på konstmuséer. folk brukar inte förstå dragningskraften jag känner i mina fingrar när jag tittar på konst, men hon kände precis så. det är därför jag köpt en tavla till mitt rum som har sådär överflödigt med färg på sig och som jag får ta på hur mycket jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0