tänk på döden

jag hade ledig dag och var ändå tvungen att åka till skolan för att fixa grejer. det innebar mellankoli och när jag satt där, försjunken i de dovaste av tankar på en spårvagn mellan lunden och kapellplatsen och tittade ut på miljön som passerade utanför såg jag ingångarna till kyrkogården vid Ullevi norra och på ett av valven stod det rätt och slätt "tänk på döden". jag ska aldrig bo i lunden. tänk att åka förbi det där varje morgon.

och nu när jag sitter och skriver detta är det en långsam snyggt filmad isländsk film på tv som verkar rätt jobbig och alldeles nyss blev en man trött på sitt piano för att det inte fanns någon musik i det och sen slog han sönder det med en yxa. konstig ångestig kille.

förresten borde man inte vara vänstervriden nu som ung för då riskerar man att bli sådär patetisk och dum i huvudet som vuxen som plura jonsson är när han går i tv och köper snygga ostar och viner och korvar för hur mycket pengar som helst. vill man göra det när man är äldre är det lika bra att släppa sina kommunistiska tankar redan nu för annars kan de vändas emot en, såsom jag vänder plura mot honom själv nu. i och för sig har jag ingen koll på hur vänster plura var, men han måste väl ändå ha varit vänter? eller är. men klart man är vänstervriden nu när man är fattig. men kom igen då, vi kan väl fortsätta såhär. skita i allt vuxet med dyra saker med snygga namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0