gloria

denna modevisningsdag på rummet slutade som vanligt med att jag fick på mig gamla hängslen från högstadiet och tänkte "jo, men det är ju ganska snyggt ändå. om man bara bortser från att man ser så jävla poppig ut. har man dem rätt kanske det inte ser så poppigt ut". och så kommer jag ta på hängslena till skolan imorgon och så kommer jag vantrivas, som alltid när jag har hängslen. men det är ju skönt att vissa saker är som vanligt i varje fall, något att falla tillbaka på när allt annat förändras.

för övrigt åt jag just filmjölk och banan. det borde man äta oftare. i och för sig har jag ätit det både till frukost och kvällsmat idag så oftare än så kanske man inte behöver det. men ungefär så ofta, det är lagom. för filmjölk med skivad banan i är nämligen gott. godare än bara filmjölk, nyttigare än yoghurt.

helgen var bra förresten. fredagen var tråkig men jag bakade chocolate chip cookies på fel recept och facebookchattade med johan så den blev okej tillslut. lördagen var effektiv med städning och sen lite modevisning och konsert på house of win-win. det var helbra. sen tog vi te hos sara och avslutade med att möta siri och dricka en staropramen på andra långgatans trottoar för staden var död. varenda människa hade filmkväll. idag var bara en lång dag som avslutades med promenad med mamma genom ett kattskitsluktande jörlanda (det bor alldeles för många katter inne i samhället och nu smälter isen och bajset kommer fram. måste vara därför) och nu säger jag godnatt med dagens: patti smith - gloria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0